Expertii Ieseni: Ciocnirile in Lateral sunt Rare, dar Devastatoare

Politistii spun ca pasagerii din Logan-ul lovit simbata in lateral aveau centurile puse

0
288

EXPERTII IESENI IN ACCIDENTE: CIOCNIRILE IN LATERAL SUNT RARE, DAR MORTALE IN 90% DIN CAZURI

In urma accideentului grav de simbata din zona Podu Ros, in care doi ieseni au murit, Asociatia WorldStreet a cerut parerea unui expert in accidente rutiere, respectiv Radu Gaiginschi, directorul Departamentului de Transporturi si Expertiza Tehnica Rutiera de la Universitatea Tehnica “Gheorghe Asachi” Iasi. Domnul profesor a subliniat ca sotii aflati in autoturismul Logan si care au murit dupa ce masina lor a fost lovita puternic in lateral de un Audi, nu au avut nicio sansa de supravietuire. Mai ales ca masina in care se aflau victimele nu este dotata cu airbag-uri laterale iar autoturismul Audi circula cu viteza. “Ciocnirile laterale sunt cele mai periculoase. Marea majoritate a loviturilor venite din laterale sunt mortale. Daca este vorba despre o masina in care sezutul soferului se afla pe scaun la o distanta mai mica de 40 de centimetri de podeaua autoturismului, atunci are loc un soc, o lovitura cu capul, ceea ce este cel mai periculos. Victima se loveste cu capul de geamul portierei, sau partea de sus a caroseriei, prin interior. Rareori scapa cineva. Mai ales daca autoturismul nu este echipat cu un airbag lateral, de tip cortina, sau in scaun”, a precizat Radu Gaiginschi.

In urma coliziunii puternice dintre Audi si Logan, dupa cum se vede si in FOTO, stalpul dintre portierele Logan-ului a fost impins de Audi pina la jumatatea scaunului soferitei. Politistii care cerceteaza cazul spun ca moartea celor doi ar fi survenit in urma ranilor suferite datorita comprimarii scaunelor si pasagerilor, si a socului accelerarii si decelerarii in lateral a corpurilor. In plus, se pare ca pasagerul din dreapta, in urma socului ciocnirii, s-ar fi lovit si cu capul de parbriz. Expertul spune ca pasagerilor le scad sansele de supravietuire daca autoturismul in care se afla este izbit in lateral cu o viteza mai mare de 40 km/h. “Incepand de la o viteza de 40 km/h, in cazul lovirilor din lateral, incepe rata de mortalitate. In cazul accidentului din zona Podu Ros, daca soferul avea o viteza mare, pasagerii nu aveau cum sa scape. Pasagerul aflat in partea loviturii este afectat primul. Deceleratia este foarte mare. Iar deceleratia pe lateralul corpului, este si mai distrugatoare. In plus, sa fim seriosi, Loganul nu are airbag-uri laterale”, a completat profesorul Radu Gaiginschi. Acesta spune ca are o explicatie si pentru moartea pasagerului din dreapta, care chiar daca a purtat centura de siguranta, s-a lovit cu capul de parbriz. “Cel mai probabil, ciocnirea nu a fost perfect laterala, ci a fost in unghi. La un impact lateral, daca autoturismul lovit se afla in mers, atunci se produce urmatorul lucru: masina se opreste brusc, iar pasagerul este impins cu capul in parbriz”, a subliniat profesorul universitar.

Expertul iesean mai spune ca acest tip de accidente sunt rare dar au o o rata de mortalitate ridicata. “Tipul acesta de accidente este rar, de asta producatorii nici nu baga airbag-uri de tip cortina in autoturisme. Sunt masini, ca de exemplu SUV-urile, care nu sufera la acest capitol. De ce? Pentru ca au scaunul mai inalt. Cu cat un sofer isi adanceste scaunul in autoturism, cu atat este mai periculos’, a incheiat profesorul universitar.

Profesorul Radu Gaiginschi realizeaza expertize tehnice auto si are o experienta de 20 de ani in acest domeniu. Acesta este directorul Departamentului de Transporturi s Expertiza Tehnica Rutiera de la Universitatea Tehnica “Gheorghe Asachi” Iasi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.